Joomla 3.1 Templates by FatCow Coupon

Płatności mobilne Google Pay, Apple Pay i BLIK już w Banku Spółdzielczym w Grójcu

Klienci Banku Spółdzielczego w Grójcu mogą już korzystać z płatności mobilnych Google Pay, Apple Pay i BLIK. To pierwsze z całej serii zaplanowanych wdrożeń pozwalających na dokonywanie nowoczesnych transakcji za pomocą smartfonu, smartwatcha lub komputera.

BLIK błyskawicznie stał się jedną z najbardziej popularnych metod dokonywania płatności w internecie – wystarczy wpisać kod BLIK, a potem zatwierdzić go na telefonie. BLIK pozwala również na dokonywanie wypłat gotówki w bankomatach opatrzonych jego logo.

Przy użyciu BLIKA w roku 2018 Polacy zrealizowali ponad 91 mln transakcji. Łączna wartość transakcji zrealizowanych w 2018 roku przekroczyła 12 mld złotych; dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł.

Google Pay i Apple Pay to płatności telefonem lub smartwatchem z systemem Android i iOS jeszcze szybsze i wygodniejsze niż płatność kartą. Dzięki aplikacji Google Pay i Apple Pay, klienci Banku Spółdzielczego w Grójcu mogą od teraz płacić w sklepach tradycyjnych poprzez zbliżenie smartfona do terminalu POS, w sklepach internetowych oraz w setkach aplikacji, bez konieczności wpisywania danych karty. Google Pay i Apple Pay to prosty komfortowy i bezpieczny sposób płatności w sklepach i internecie: nie trzeba już nosić przy sobie karty ani gotówki. 

Wdrożenie tych nowoczesnych rozwiązań płatniczych stawia Bank Spółdzielczy w Grójcu w gronie banków proponujących swoim klientom zaawansowane technologie mobilne. Dzięki temu nasz Bank dostosowuje się do potrzeb i oczekiwań naszych klientów.

Więcej informacji na stronie https://www.sgb.pl/mobilne/

Ostrzeżenie przed QR kodami umieszczanymi na bankomatach

Biuro do Walki z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl - Bankowe Centrum Bezpieczeństwa Związku Banków Polskich oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji ostrzegają użytkowników smartfonów przed skanowaniem kodów QR z naklejek, które w ostatnim czasie bezprawnie umieszczane są na bankomatach. Wczytanie takiego QR kodu może narazić właściciela telefonu na uruchomienie aplikacji wysyłającej SMS Premium bez wiedzy użytkownika.

Przedmiotowe naklejki z kodami QR zamieszczane są bez zgody i wiedzy ich właścicieli bankomatów tj. banków oraz sieci bankomatowych i nie są w żaden sposób powiązane z jakimikolwiek usługami bankowymi.

Czytaj więcej: Ostrzeżenie przed QR kodami umieszczanymi na bankomatach

Komunikat w sprawie gier organizowanych w sieci Internet

Szanowni Państwo,
informujemy, że zgodnie z art. 29a ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 471 t.j.)  zakazane jest uczestniczenie w grach hazardowych urządzanych przez sieć Internet przez podmioty, które nie posiadają wymaganego ustawą zezwolenia. Niedozwolone jest wykorzystywanie kart płatniczych oraz innych instrumentów bądź usług płatniczych oferowanych przez Bank do dokonywania transakcji związanych z uczestnictwem w grach hazardowych niezgodnie z wyżej wymienioną ustawą.
Zakaz określony w art. 29a ust. 2 nie dotyczy uczestnictwa w zakładach wzajemnych organizowanych przez podmioty działające na podstawie zezwolenia udzielonego przez Ministra właściwego do spraw finansów publicznych. Lista podmiotów posiadających odpowiednie uprawnienia do urządzania gier hazardowych znajduje się na stronie http://www.finanse.mf.gov.pl/inne-podatki/podatek-od-gier/gry-hazardowe-przez-internet
Rejestr domen służących do oferowania gier hazardowych niezgodnie z ustawą znajduje się na stronie https://hazard.mf.gov.pl/

E-Składka – jeden przelew na własny rachunek w ZUS

Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego.

Informację  o numerze tego rachunku płatnik składek dostanie z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r. Oczywiście list dotrze do płatnika, gdy ZUS zna jego aktualny adres. Jeśli nie zgłosił zmiany danych powinien to zrobić jak najszybciej.

Ważne!
Jeśli płatnik do końca grudnia 2017 r. nie otrzyma informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubi list, powinien zgłosić się do ZUS albo zadzwonić do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00).

Od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki, bez względu na okres którego dotyczą, trzeba wpłacać na indywidulany numer rachunku składkowego. Jeśli płatnik nie będzie znał swojego numeru rachunku składkowego, nie opłaci w 2018 r. składek. Dotychczasowe rachunki będą zamknięte.

Czytaj więcej: E-Składka – jeden przelew na własny rachunek w ZUS

Ostrzeżenie przed nowym typem oszustwa z wykorzystaniem portali społecznościowych

Zgodnie z informacjami pojawiającymi się w sieci, dotyczącymi oszustw z wykorzystaniem przejętych kont osób znajomych na portalach społecznościowych, pragniemy przypomnieć, że w obu przypadkach wymienionych w artykułach należy zweryfikować takie prośby innymi kanałami, np. telefonicznie.
Poniżej linki do wspomnianych artykułów:
https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/uwaga-na-nowy-sprytny-atak-na-internautow-i-ich-konta-bankowe/
https://niebezpiecznik.pl/post/jak-wyludzic-od-znajomego-800-zlotych-przez-facebooka/

 

Wyszukiwarka

BFG